Вчені виявили 3775-річний артефакт, який може стати ключем до порятунку планети від кліматичної катастрофи. Ні, це не магічний кристал, а звичайна, на перший погляд, колода дерева, знайдена в Канаді. Її секрет – у “дерев’яному склепінні”, новому методі боротьби з глобальним потеплінням.

Дерева відіграють важливу роль у регуляції клімату, поглинаючи вуглекислий газ з атмосфери. Проблема виникає, коли дерево гине. Розкладаючись, воно вивільняє накопичений вуглець назад в атмосферу, причому в значних обсягах.

“Щорічне вивільнення вуглецю з сухостійної деревини становить близько 115% вуглецю, що виділяється людьми”, – пояснює лісовий еколог Йорг Мюллер.

3775-річний артефакт, який може стати ключем до порятунку планети від кліматичної катастрофи. Автор зображення: Марк Шервуд, Університет Меріленда (CC BY-NC-SA)

Але що, якщо “законсервувати” мертву деревину, запобігши розкладанню? Саме це і пропонує метод “дерев’яного склепіння”.

Випадкове відкриття 3775-річної колоди в Квебеку допомогло вченим зрозуміти, як це працює. Колода, знайдена в глинистому ґрунті, збереглася в ідеальному стані, втративши лише 5% вуглекислого газу. Глина, маючи низьку водопроникність, захистила деревину від комах, грибків та навіть кисню, запобігши її розкладанню.

Не пропустіть: Наймиліша тварина на Землі може зникнути через зміну клімату

“Деревина гарна і міцна – з неї, ймовірно, можна було б зробити предмет меблів”, – каже Нін Цзен, провідний дослідник проекту.

Вчені вважають, що “дерев’яне склепіння” може стати ефективним і недорогим способом боротьби зі зміною клімату. За їх оцінками, цей метод дозволить зберігати до 10 гігатонн CO2 щороку, що може суттєво сповільнити глобальне потепління.

Звичайно, “дерев’яне склепіння” не є єдиним рішенням кліматичної кризи, але воно може стати важливим інструментом у боротьбі за майбутнє нашої планети. Стародавня колода з Канади нагадала нам, що іноді найпростіші рішення можуть бути найефективнішими.