Четвер, 22 Серпня

Вчені виявили унікального динозавра із зеленими кістками, який жив близько 150 мільйонів років тому в юрському періоді. Цей травоїдний гігант, названий Гнаталі (Gnatalie), був знайдений у пустелі Юти у 2007 році та відрізняється від інших динозаврів своїм незвичайним забарвленням кісток.

Зелений колір кісток: результат вулканічної діяльності

Зелений відтінок кісток Гнаталі пояснюється наявністю мінералу селадоніту, який зазвичай утворюється у вулканічних або гідротермальних умовах. Вчені вважають, що вулканічна активність, що відбулася 50-80 мільйонів років тому, замінила початкові мінерали в кістках динозавра на селадоніт, надавши їм характерного зеленого кольору.

Гнаталі жив близько 150 мільйонів років тому наприкінці юрського періоду. Фото: AP Photo/Richard Vogel

Гнаталі: гігантський зауропод

Гнаталі належить до групи зауроподів – великих травоїдних динозаврів з довгими шиями та хвостами. Він був схожий на відомого диплодока, але мав свої унікальні анатомічні особливості. Завдяки майже повному скелету, вчені змогли детально вивчити будову цього динозавра та дізнатися більше про його спосіб життя.

Важливість відкриття

Виявлення Гнаталі є важливою знахідкою для палеонтології. Цей унікальний динозавр не тільки розширює наші знання про різноманітність динозаврів юрського періоду, але й дає нову інформацію про геологічні процеси, що відбувалися на Землі мільйони років тому.

Фото: AP Photo/Richard Vogel | Скелет динозавра віком 150 мільйонів років виставлено в новому центрі прийому відвідувачів Музею природничої історії

Навчальний потенціал

Зелений динозавр Гнаталі вже став популярним експонатом у музеї. Він привертає увагу відвідувачів та допомагає їм дізнатися більше про світ динозаврів та еволюцію життя на Землі.

Відкриття Гнаталі – це нагадування про те, як багато таємниць ще приховує наша планета. Кожна нова знахідка допомагає нам розширити наше розуміння історії життя на Землі та її дивовижного різноманіття.