Хоча фахівці NASA зняли з експлуатації марсіанський посадковий модуль InSight ще в грудні минулого року, масив даних, отриманих з апарату, вчені вивчатимуть протягом наступних десятиліть. І в рамках даних досліджень фахівці дійшли дуже цікавих висновків щодо ядра «червоної планети» — вони проаналізували дані, отримані в результаті сейсмічної активності в 2021 році, і заявили, що рідке залізне ядро ​​Марса насправді набагато менше і щільніше, ніж раніше передбачалося. Це докорінно змінює ставлення до походження Марса та загальної картини формування Сонячної системи.

Зробити таке важливе відкриття вченим дозволив банальний успіх — космічний посадковий зонд InSight у серпні та вересні 2021 року зміг зареєструвати землетруси, що відбувалися на протилежному боці планети. Це так звані «далекі землетруси», які проходять крізь усю планету і дозволяють системі InSight отримати набагато більше інформації про сейсмічну активність у глибині Марсу. Безумовно, використовувати такого роду сейсмічну активність дуже важко, тому що левова частка енергії втрачається, проходячи через всю планету, але вченим із NASA вдалося цю активність зареєструвати та проаналізувати.

В результаті складних розрахунків, аналізу інформації та роботи цілої групи досвідчених фахівців у NASA вдалося зробити висновок про склад рідкого сегмента ядра Марса. Фахівці впевнені, що приблизно п’ята частина ядра планети складається із сірки, кисню, вуглецю та водню, так що на даний момент наукова спільнота вважає, що ядро ​​Марса докорінно відрізняється від земного за своєю структурою та складом. Крім того, хоча “червона планета” і Земля сформовані з одного і того ж протопланетного диска, у Марса всього одна тектонічна плита, тому сейсмічна активність на планеті реалізована зовсім інакше.

У NASA назвали це відкриття одним із найважливіших, адже воно наближає людство до розуміння того, як саме формувалися планети у Сонячній системі, за яких умов протікали ці процеси та як саме вони впливали на кінцевий стан космічного тіла. Можливо, в майбутньому за рахунок цієї інформації вчені зможуть відповісти на питання про те, чому на Марсі колись була рідка вода, як там протікали стандартні процеси і чому певний момент все це згасло, перетворивши величезну квітучу планету на суцільну пустелю.