Понеділок, 1 Липня

Неандертальці систематично вживали у їжу крабів. Стаття про це опублікована у Frontiers in Environmental Archaeology.

Це з’ясувалося під час обстеження печери Фігейра Брава на південь від Лісабона. У ній крім кам’яних знарядь і деревного вугілля лежали численні панцирі крабів, переважно великих сухопутних (Cancer pagurus). Їх розмір був оцінений по відношенню до діаметру панцира до довжини клешнів, які зберігаються краще, ніж інші частини тварини. Археологи оцінювали характер розколу панцирів, шукали сліди обробки чи ударів, визначали, чи краби піддавалися впливу високої температури.

У результаті Маріана Набаїс з Каталонського інституту палеоекології людини та соціальної еволюції та її колеги виявили, що знайдені краби були переважно великими дорослими особинами, які давали близько 200 г м’яса. Вивчаючи характер пошкоджень на панцирах і клешнях, вчені дійшли висновку, що їх не чіпали ні щури, ні птахи, ні інші хижаки. Оскільки крабів досить важко зловити, мабуть, неандертальці робили це під час відливу, намагаючись виловити тварин із шириною панцира близько 16 сантиметрів.

Крім того, неандертальці не просто збирали крабів, а й смажили їх. Аналіз слідів вогню на панцирах показав, що вони нагрівалися приблизно до 300-500 градусів, притаманних приготування їжі на багатті. “Ми остаточно спростували застаріле уявлення про те, що неандертальці були примітивними мешканцями печер, які ледве виживали за рахунок трупів великої дичини”, – пояснюють автори.

При цьому археологи не мають відповіді, чому неандертальці поїдали в такій кількості саме крабів і чи відігравали вони для них важливу роль.