Палеонтологи в Аргентині виявили залишки гігантського динозавра з довгою шиєю, який мав довжину близько 100 футів (30метрів), коли він жив приблизно 90 мільйонів років тому, показало нове дослідження.

Дослідити цього величезного динозавра не завжди було легко. Скам’янілості титанозавра — найбільшого з довгошиїх динозаврів — були настільки важкими, що спричинили дорожньо-транспортну пригоду, коли дослідники перевозили останки травоїдної тварини до Буенос-Айреса для вивчення.

«Вага дестабілізував транспортний засіб і спричинив аварію», — сказав старший автор дослідження Фернандо Новас, палеонтолог з Музею природничих наук Бернардіно Рівадавії в Буенос-Айресі та дослідник Аргентинської національної дослідницької ради (CONICET), Live Science у перекладеному електронному листі. «На щастя, ніхто серйозно не постраждав, а кістки цього динозавра, який летів у повітрі, були настільки твердими, що не постраждали. Навпаки, вони розбили асфальт дороги».

Ця аварія надихнула наукову назву динозавра: Chucarosaurus diripienda. На корінній мові регіону кечуа «чукаро» означає «жорстка і незламна тварина», а на латині «diripienda» означає «збитий».

У 2018 році палеонтологи виявили скам’янілості C. diripienda, які були розкидані та напівпоховані на пагорбах патагонського степу в провінції Ріо-Негро. Скам’янілість включала сім різних кісток: як від передньої кінцівки (включаючи плечову кістку, променеву кістку, п’ястку), так і від стегна (сіднична кістка) і задньої ноги (стегнова, гомілкова та малогомілкова кістки). «Кістки були настільки важкими, що їх довелося пересувати, дюйм за дюймом, кільком людям», — сказав Новас.

Протягом свого життя в середині крейдяного періоду C. diripienda важив би від 30 до 40 тонн (27 і 36 метричних тонн), сказав Новас. «Однак це далеко не один із найбільших і колосальних динозаврів, таких як патаготитан, аргентинозавр або нотоколос, який би важив від 70 тонн [63,5 метричних тонн]».

Тим часом, найдовший динозавр із усіх зареєстрованих — ймовірно, суперзавр, який жив приблизно 150 мільйонів років тому на території сучасного Заходу Америки, і, ймовірно, перевищував 128 футів (39 метрів).

Хоча C. diripienda був надзвичайно довгим, він використав свою довжину на свою користь. «Його довга шия дозволяла йому харчуватися листям на верхівках дерев, а його довгий хвіст був би ефективною зброєю проти нападів великих хижих динозаврів, які ховалися в його оточенні», — сказав Новас.

Дослідження було опубліковано в червневому номері журналу Cretaceous Research.