П’ятниця, 20 Вересня

Китайські археологи виявили підземний «бункер жахів», який японські вчені використовували для проведення жорстоких експериментів над людьми до та під час Другої світової війни, повідомляє South China Morning Post.

Вважається, що об’єкт поблизу міста Анда, Китай, використовувався підрозділом 731 японської імператорської армії, який проводив жорстокі експерименти на людях між 1935 і 1945 роками.

Японські вчені піддавали в’язнів дії патогенів і проводили їх препарування, щоб дізнатися про вплив на організм людини. Висновки були використані імператорською армією Японії для поширення тифу, холери та чуми в Китаї, повідомляє видання.

Сумнозвісний підрозділ проводив експерименти та вбивав тисячі людей, у тому числі чоловіків, жінок і дітей.

Дослідження, опубліковане в журналі Northern Cultural Relics у травні, може надати нові докази про військові злочини.

«Це також підкреслює постійну спадщину звірств підрозділу 731 та їхній вплив на глобальні зусилля із запобігання біологічній війні», — заявили дослідники Інституту культурних реліквій і археології провінції Хейлунцзян.

Археологи виявили підземну споруду, що складається з кількох взаємопов’язаних тунелів і камер, після початку дослідження в 2019 році за допомогою геофізичних методів розвідки, буріння та розкопок.

Дослідники ще не увійшли в бункери, але дослідження показало подробиці про підземні споруди, повідомляє South China Morning Post.

У п’яти футах нижче поверхні було виявлено U-подібне скупчення бункерів, а також круглу кімнату, яку, як вважають археологи, використовували для спостереження та розтину людей після того, як вони були заражені патогенами або хімічними агентами.

Дослідники сказали, що їхні знання про підземний об’єкт все ще є попередніми, і потрібно буде зробити більше, щоб дізнатися, як структури пов’язані одна з одною.

Більшість наземних будівель на місці Анда було знищено в 1945 році, щоб стерти докази експериментів, але підземні споруди залишилися, кажуть археологи.

Згідно зі звітом, для збереження секретності під землею були побудовані об’єкти, серед яких казарми, лазні та їдальні.

Повідомляється, що деякі дослідники підрозділу 731 були заарештовані радянськими військами та віддані під суд у грудні 1949 року у хабаровському судовому процесі за військові злочини, тоді як захоплені Сполученими Штатами отримали імунітет в обмін на результати своїх досліджень.