Уявіть собі астероїд, ціна якого перевищує вартість всієї світової економіки! Це не фантастика, а реальність. Астероїд 16 Психея, що кружляє між Марсом і Юпітером, оцінений в неймовірні $10 квадрильйонів завдяки своєму унікальному металевому складу.

Психея: вікно в минуле Сонячної системи

На відміну від більшості астероїдів, які складаються з каменю та льоду, Психея майже повністю складається з заліза, нікелю та інших металів. Вчені вважають, що це може бути оголене ядро протопланети, яка не сформувалася повністю на ранніх етапах розвитку Сонячної системи. Дослідження Психеї може дати безцінну інформацію про формування планет і їх внутрішню будову.

Місія NASA Psyche: на зустріч невідомому

У жовтні 2023 року NASA запустило місію Psyche для детального вивчення цього унікального астероїда. Космічний апарат, обладнаний передовими науковими інструментами, має досягти Психеї у 2026 році і провести 21 місяць на його орбіті. Вчені сподіваються отримати відповіді на питання про походження Психеї, його склад, магнітне поле та можливість майбутнього видобутку корисних копалин на астероїдах.

Курйоз дня: Жінка з IQ вищим за Ейнштейна здивувала своїм місцем роботи

Нові відкриття та загадки

Завдяки даним, отриманим з телескопа ALMA в Чилі, вчені вже змогли створити детальну температурну карту Психеї. Виявилося, що щонайменше 30% поверхні астероїда складається з металу, а теплова інерція вказує на високу щільність і провідність поверхні. Ці відкриття ставлять під сумнів деякі існуючі теорії про Психею і спонукають вчених шукати нові пояснення його походження та властивостей.

Психея – джерело знань і натхнення

Місія Psyche – це не тільки науковий проект, але й джерело натхнення для всього людства. Вона демонструє нашу спрагу до знань і прагнення розгадати таємниці Всесвіту. Результати цієї місії можуть перевернути наше уявлення про формування планет і відкрити нові горизонти для космічних досліджень.