Після десятиліть досліджень вчені нарешті розкрили причину виникнення квазарів – найяскравіших та найпотужніших об’єктів у Всесвіті. Квазари можуть світити так само яскраво, як трильйон зірок, і їхнє «запалювання» залишалося загадкою з моменту їхнього відкриття 60 років тому.

Проте нове дослідження під керівництвом вчених із університетів Шеффілда та Хартфордшира показало, що квазари є результатом зіткнення галактик.

Команда зробила це відкриття, використовуючи глибокі спостереження за допомогою телескопа імені Ісаака Ньютона у Ла-Пальмі. Вони виявили, що зовнішні області галактик, де знаходяться квазари, мають спотворені структури, що свідчить про зіткнення між галактиками. Більшість галактик мають надмасивні чорні дірки у своїх центрах, і зіткнення між галактиками призводять до того, що газ спрямовується до чорної дірки. Перед тим, як газ витрачається, він виділяє надзвичайну кількість енергії у вигляді випромінювання, що призводить до характерного блиску квазара.

Автори дослідження спостерігали 48 квазарів і галактик, що їх приймають, і дійшли висновку, що ймовірність взаємодії або зіткнення галактик, що приймають квазари, з іншими галактиками приблизно втричі вища.