Астрономи Європейської південної обсерваторії (ESO) розробили найдетальнішу і найбільшу за всю історію спостережень інфрачервону карту нашої галактики — Чумацького Шляху. Результати цього дослідження були опубліковані в журналі Astronomy & Astrophysics.

Процес створення карти

Дані для цієї карти збиралися за допомогою телескопа Vista в період з 2010 по 2023 рік в обсерваторії, розташованій у пустелі Атакама в Чилі. Карта містить понад 1,5 мільярда об’єктів — значно більше, ніж на попередній карті, опублікованій тією ж командою астрономів 12 років тому, де було представлено в 10 разів менше об’єктів.

Інфрачервоне випромінювання, яке використовувалося під час спостережень, дозволило науковцям побачити об’єкти, приховані за газовими хмарами та космічним пилом, що раніше ускладнювало їхнє дослідження. Це дозволило відкрити нові частини галактики і заглибитися в її внутрішню структуру.

Відкриття, що змінюють уявлення про галактику

За словами керівника проекту, астрофізика Данте Мінніті з університету Андреса Бельо в Чилі, нова карта докорінно змінила уявлення про структуру Чумацького Шляху. Він зазначив, що кількість зроблених відкриттів настільки велика, що погляд на нашу галактику змінився назавжди.

Важливість карти для науки

Ця карта допоможе вченим краще зрозуміти як дальні, так і внутрішні області Чумацького Шляху. Вона також відіграє важливу роль у вивченні процесів формування та еволюції нашої галактики.

Завдяки їй астрономи зможуть точніше оцінювати масу, структуру та динаміку різних регіонів галактики, що сприятиме подальшим дослідженням космосу.