Астрономи виявили понад 188 тисяч зірок-кандидатів із низьким вмістом металу. Це відкриття дозволить вченим краще зрозуміти хімічну еволюцію Всесвіту.

Неметалеві зірки є рідкісними об’єктами. Досі було знайдено лише кілька тисяч таких об’єктів. Найбіднішою металами зіркою з відомих вважається SMSS J0313-6708 з металевістю нижче -7,3.

Астрономи постійно ведуть пошук нових світил, оскільки вони вважаються реліктами раннього Всесвіту. Команда з університету Чикаго в рамках нового дослідження проаналізувала комплекс даних космічних телескопів, що охоплює близько 210 мільйонів зірок.

Для обробки інформації використовували алгоритм XGBoost, який раніше вже застосовувався у різних галузях астрофізики. З його допомогою вченим вдалося отримати три відповідні каталоги зірок-кандидатів із низьким вмістом металів.

Загалом команді вдалося ідентифікувати 127 096 яскравих та 60 906 тьмяних зірок-кандидатів у галактиці Чумацький Шлях. Ці цифри значно перевершили результати попередніх досліджень.

Астрономи зазначили, що цей список ще доведеться перевірити. Очевидно, багато об’єктів буде виключено. Але, згідно з їх оцінками, близько 84 200 зірок із 188 002 ідентифікованих кандидатів зможуть підтвердити статус неметалевих. Близько 600 з них матимуть вкрай низьку металевість нижче -3,5, повідомляє arXiv.

Нагадаємо, під металевістю розуміється відносна концентрація елементів важчих за водень і гелій. Показники від -1 до -3 означають, що зірка містить у 10-1000 разів менше важких елементів, ніж Сонце.