П’ятниця, 18 Жовтня

Нещодавно світ науки сколихнула новина про можливе відкриття сигналу, який може бути доказом існування інопланетного розуму.

Як повідомив британський режисер-документаліст Саймон Голланд в інтерв’ю виданню Daily Mail, п’ятигодинний набір радіоімпульсів, ймовірно, інопланетного походження, був зафіксований неподалік від зорі Проксима Центавра — найближчої до Землі зорі, розташованої на відстані близько 4,2 світлових років.

Чи можливий контакт з інопланетянами?

Саймон Голланд, який раніше співпрацював з NASA, заявив, що це відкриття може бути першим серйозним доказом існування позаземного розуму.

«Ми виявили нелюдський внеземний розум у нашій галактиці, і люди ще про це не знають», — підкреслив він. За його словами, команда проекту Breakthrough Listen з Оксфорду наразі вивчає деталі і планує опублікувати результати своїх досліджень протягом місяця.

У жовтні 2021 року команда Breakthrough Listen оголосила, що радіосигнал, який дослідники вважали таким, що надходить з району Проксими Центавра, швидше за все, був лише «хибнопозитивним» сигналом. Проте, за словами джерела Голланда всередині групи, їхня думка змінилася.

Що відомо про сигнал?

Згідно з попередньою інформацією, сигнал був виявлений поблизу Проксими Центавра, зірки, яка є частиною альфа-центаврової системи і найімовірнішим кандидатом на пошук життя через наявність у неї планет, зокрема, Проксими b. Цей сигнал є п’ятигодинною серією радіоімпульсів, що вчені вважають аномальними і такими, які не можуть бути пояснені природними явищами.

Можливий сигнал від інопланетної цивілізації, BLC1 (на фото), мав «характеристики, загалом узгоджені з гіпотетичними техносигнатурами» — тобто вони могли бути інтерпретовані як докази якогось виду технології, створеної розумною цивілізацією, яку можна виявити на відстані світлових років.

Хоча заяви Голланда викликали значний інтерес, наукова спільнота закликає до обережності. Команда Breakthrough Listen, яка займається пошуками позаземних сигналів, наразі шукає додаткові докази для підтвердження природи цього сигналу. Остаточні висновки стануть відомі лише після детальних аналізів.