Понеділок, 8 Липня

8 Ursae Minoris b — це інтригуюча екзопланета, і вона навіть не повинна існувати, кажуть астрономи. Планета не тільки розташована лише на половині відстані Земля-Сонце від своєї зірки, але її зірка також, здається, вже вийшла за межі фази, яка повинна була спричинити її розширення та знищення планети. Проте якимось чином 8 Ursae Minoris b продовжує існувати, незважаючи на всі логічні пояснення.

Отже, як саме ця таємнича екзопланета кинула виклик своїй смерті? Що ж, як пояснює Ars Technica, тут існує кілька можливих пояснень, хоча жодне з них не є дуже правдоподібним. Це тому, що астрономи, які першими відкрили планету, кажуть, що вона могла уникнути анігіляції через те, що її головна зірка відволіклася, проковтнувши натомість білого карлика.

Астрономи вперше виявили цю екзопланету використовуючи метод радіальної швидкості. Цей метод спостерігає за змінами світла від зірки, щоб спробувати визначити, чи планета обертається навколо неї. Коли планета тягне зірку до Землі, це потягування створює невеликий синій зсув світла, а також червоний зсув, який вона відсунула. Важко точно оцінити, наскільки великі планети, тому що вони ніколи повністю не зміщують блакитний колір до Землі.

Таким чином, астрономи повинні дізнатися більше про планету. На основі показань, які вони взяли, здається, що ця екзопланета в 1,6 рази перевищує масу Юпітера, що робить її досить великою планетою. Він також знаходиться дуже близько до своєї зірки, на половині відстані між Землею та Сонцем. Повідомляється, що він робить повний оберт всього за 93 дні. Отже, як ця екзопланета пережила смерть і розширення своєї зірки?

Одне з можливих пояснень полягає в тому, що 8 Ursae Minoris b є набагато масивнішою за свою зірку — тому вона достатньо велика, щоб вижити, коли її огортає зірка. Однак існує лише близько восьми відсотків шансів, що це так. Найвірогідніше пояснення, кажуть вчені, полягає в тому, що планета спочатку оберталася навколо пари зірок, і що нинішня зірка позбавила іншу атмосфери, не даючи їй поглинути планету.

Це все ще не підтверджено, але якщо це пояснення справді виявиться правдивим, воно створить ще більше таємниць для астрономів у всьому Всесвіті. Наше розуміння формування планет уже піддається сумніву іншими способами, тому це відкриття може просто додати доказ того, що ми дійсно не маємо уявлення про те, що відбувається в нашому Всесвіті.