Космічний телескоп NASA «Спітцер» (Spitzer) виявив планету, буквально всипану активними вулканами. Не виключено, що на ній також є вода. Дослідження про це опубліковано в журналі Nature.

Екзопленту розміром із Землю назвали LP 791-18d. Вона розташована на відстані близько 90 світлових років у сузір’ї Чаша, де обертається навколо червоного карлика. Однак у неї немає циклу дня і ночі — натомість одна частина завжди опалена гарячими променями, а інша перебуває у темряві, як у Місяця.

“Денна сторона, мабуть, занадто гаряча існування рідкої води лежить на поверхні. Але вулканічна активність у таких масштабах, яка, як ми гадаємо, відбувається по всій планеті, може підтримувати атмосферу. Теоретично це дозволятиме воді конденсуватися на нічному боці”, -сказав Бьорн Беннеке, астроном із Лабораторії реактивного руху NASA.

Поруч із цією планетою є ще одна – LP 791-18c. Вона в два з половиною рази більша за Землю і більш ніж у сім разів перевищує її за масою. І з якоїсь причини вона впливає на орбіту дрібнішого сусіда, змушуючи його рухатися еліптичною траєкторією навколо зірки.

Подібний вплив “старшого брата” деформує LP 791-18d щоразу, коли вона завершує обліт червоного карлика. Вчені вважають, що це створює тертя всередині планети, нагріває її породи і в результаті призводить до виверження численних вулканів.

Тепер астрономи хочуть з’ясувати, яку роль для організмів грає тектонічна чи вулканічна активність. Існує теорія, що ці процеси можуть піднімати матеріали, які вважаються важливими для життя. Наприклад, вуглець. А без них вони застрягли б у корі.

Зазначається, що “Спітцер” виявив LP 791-18d ще до того, як його вивели з експлуатації у 2020 році. Однак астрономи лише зараз дісталися цієї частини даних з телескопа.