П’ятниця, 20 Вересня

Фахівці Європейської південної обсерваторії (ESO) в Німеччині уточнили прогноз, згідно з яким через 29 тис. років до Сонячної системи міг прилетіти блукаючий білий карлик WD0810–353. Астрономи дійшли висновку, що згасла зірка пройде повз і не загрожує Сонцю і навколишнім планетам. Дослідження опубліковано у науковому журналі The Astrophysical Journal (TAJ).

Інформація про загрозу WD0810–353 для нашої системи була заснована на спостереженнях за допомогою космічного телескопа Gaia, виконаних у 2022 році. Тоді астрономи припустили, що вторгнення зірки може потурбувати хмару Оорта — скупчення комет та космічного льоду на краю Сонячної системи. Це, своєю чергою, могло б призвести до непередбачуваних наслідків.

«Ми виявили, що швидкість зближення, виміряна проектом Gaia, є невірною, і передбачене близьке проходження WD0810–353 поряд із Сонцем не відбудеться. Насправді WD0810-353, можливо, взагалі не рухається до Сонця. Це на одну космічну небезпеку менше, про яку нам потрібно турбуватися!» – Заявив автор дослідження, астроном Стефано Багнуло.

В ESO додали, що їх колег, ймовірно, спантеличило сильне магнітне поле білого карлика. Використовуючи поляризоване світло цього WD0810–353, команда змоделювала магнітне поле згаслої зірки і виявила, що її траєкторія, що спостерігається, і швидкість насправді можуть бути результатом надзвичайно потужного магнетизму небесного тіла. Це означає, що Сонячна система, ймовірно, залишиться у безпеці.