Понеділок, 8 Липня

Вчені з Інституту океанології Південнокитайського моря зробили захоплююче відкриття, виявивши новий вид кальмара-вампіра в глибинах біля острова Хайнань. Цей вид, названий Vampyroteuthis pseudoinfernalis, став лише другим відомим науці представником кальмарів-вампірів.

Відмінності від “класичного” вампіра

Новий вид відрізняється від свого родича Vampyroteuthis infernalis кількома ключовими ознаками. По-перше, розташуванням світлотвірних органів, які у V. pseudoinfernalis знаходяться між плавниками та хвостом. По-друге, формою хвоста, який у нового виду загострений, тоді як у V. infernalis він відсутній. По-третє, будовою дзьоба, який має довше крило на нижній частині.

Нещодавно виявлений кальмар-вампір V. pseudoinfernalis. (Автор зображення: Dajun Qiu)

Генетичне підтвердження та необхідність подальших досліджень

Генетичний аналіз підтверджує, що V. pseudoinfernalis є окремим видом. Однак вчені визнають, що для остаточного підтвердження потрібні додаткові зразки.

Загадкова істота з сутінкової зони

Кальмари-вампіри мешкають у сутінковій зоні океану, на глибині від 800 до 1000 метрів. Незважаючи на свою назву та моторошний вигляд, вони не є хижаками, а харчуються переважно детритом – органічними рештками, що опускаються з верхніх шарів океану.

Важливість відкриття

Виявлення нового виду кальмара-вампіра є важливим кроком у вивченні біорізноманіття океану. Це нагадує нам про те, як мало ми знаємо про глибинний світ і скільки ще дивовижних істот чекають на своє відкриття.