Нейробіологи з Міського університету Гонконгу відновили зір мишей за допомогою ліків, що стимулюють регенерацію зорового нерва. Результати дослідження опубліковані в журналі PNAS.

Травматичні ушкодження зорового нерва часто призводять до незворотної втрати зорових функцій. Регенерація нервів – енерговитратний процес, який потребує активного транспорту мітохондрій (електростанцій клітини) до пошкоджених відростків нейронів – аксонів. Ці структури відповідають за передачу сигналів між нейронами, а також між мозком, м’язами та органами.

Транспорт мітохондрій в аксонах у дорослих практично відсутній. Вчені ідентифікували невелику молекулу M1, яка може підвищити рухливість мітохондрій, що запускає регенерацію аксонів.

Дію М1 вчені оцінили на мишах через чотири тижні після пошкодження зорового нерва. Аксони у мишей, що отримували М1, зросли приблизно на 4 мм, у той час як у контрольних мишей, які не отримували ліки, аксонів, що регенерують, виявлено не було.

Також після курсу лікування мишей відновився до норми рефлекс звуження зіниці у відповідь на яскраве світло. Крім того, вчені оцінили реакцію мишей на подразник, що насувається — візуальну вроджену захисну реакцію, спрямовану на те, щоб уникнути хижаків. Половина мишей, які отримували M1, відреагувала на стимул і сховалася у притулок.