Вчені зі Стенфордської медичної школи виявили, що ракові клітини, перетворені на імунні, починають вивчати інші імунні клітини для ефективної боротьби з раком. Дослідження опубліковано в журналі Cancer Discovery.

Деякі з найбільш перспективних методів лікування раку використовують імунну систему пацієнта для атаки на рак. Але існує безліч цілей для атаки, з кожною з яких зазвичай доводиться працювати окремо. Лікарям іноді доводиться вгадувати, які з них виявляться найперспективнішими.

Найкращим підходом було б навчити імунні клітини розпізнавати рак природним чином. У процесі навчання спеціальні клітини АПК «показують» Т-клітинам, як виглядає патоген, який потрібно знешкодити.

Вчені припустили, що якщо вони перетворять ракові клітини на АПК, вони природно зможуть навчати Т-клітини атаці на ракові пухлини.

Дослідники запрограмували клітини лейкозу (рака крові) мишей таким чином, щоб деякі з них могли трансформуватися в АПК. Підхід вчених спрацював: імунні клітини розпізнали рак, і миші успішно вилікувалися.

Коли вчені повторно викликали рак у мишей через 100 днів, у них все ще була сильна імунна відповідь, яка захистила їх від пухлини. Природа раку крові та пухлин з твердою оболонкою відрізняється. Коли дослідники протестували свій метод на твердих пухлинах, ефект був гірший, але все ж таки виживання тварин значно покращилося.

Відкриття вчених у майбутньому може стати основою створення терапевтичної протиракової вакцини.