П’ятниця, 18 Жовтня

Міжнародна група вчених, що опублікувала результати свого дослідження на порталі Nature Ecology & Evolution, виявила тривожні зміни в екосистемах Північної Америки. Виявилося, що вторгнення чужорідних черв’яків ставить під загрозу біорізноманіття та нормальне функціонування природи.

Ґрунтові організми, зокрема дощові черв’яки, відіграють критичну роль у землекористуванні та підтримці здоров’я екосистем. Однак, коли ці види впроваджуються в місцевості, де вони не є вихідними, це може призвести до катастрофічних наслідків. Дослідження показало, що 70 видів чужорідних дощових черв’яків успішно адаптувалися на континенті, перевершивши у своєму поширенні місцеві види. Вони починають займати нові екологічні ніші, що створює серйозні загрози для місцевого біорізноманіття та екосистем.

Особливістю цього вторгнення є його незвичайна широта та гнучкість. На відміну від багатьох інвазивних видів, чужорідні дощові черв’яки проникають у найвіддаленіші та найрізноманітніші місцевості, що свідчить про необхідність посилення контролю та вжиття заходів для запобігання подальшим руйнівним наслідкам.

Це дослідження підкреслює важливість розуміння та оцінки впливу інтродукованих видів на місцеві екосистеми та необхідність розробки ефективних стратегій для контролю та пом’якшення негативних наслідків їх вторгнення.

В дослідженнях приймали вчителі вчені з Sorbonne Universitе, France; Canada New Brunswick Museum; Instituto de Ecología AC, Mexico; Stanford University, USA.