П’ятниця, 18 Жовтня

15 липня 1965 року космічний апарат NASA “Марінер-4” надіслав на Землю перші зображення Марса з близької відстані. Ці зернисті сірі фотографії, що нагадували місячний пейзаж, назавжди змінили наше уявлення про Червону планету.

Розвінчання міфу про марсіанську цивілізацію

До місії “Марінер-4” багато вчених і письменників-фантастів вірили, що на Марсі існує життя. Темні плями на поверхні планети, помічені в телескопи, сприймалися як рослинність або канали, створені розумними істотами.

Однак зображення, отримані “Марінером-4”, показали безплідну, покриту кратерами поверхню, схожу на місячну. Ці дані зруйнували надії на існування розвиненої цивілізації на Марсі.

Після восьмимісячної подорожі до Марса Mariner 4 здійснив перший проліт повз Марс, ставши першим космічним кораблем, який зробив фотографії іншої планети великим планом. Авторство: NASA

Новий погляд на Марс

“Марінер-4” не знайшов доказів життя на Марсі, але його місія мала величезне значення. Вона відкрила нову еру в дослідженні Сонячної системи та стала поштовхом для розвитку нових технологій, таких як цифрові зображення та супутниковий зв’язок.

Пошук слідів минулого життя

Після місії “Марінер-4” вчені зосередилися на пошуку слідів минулого життя на Марсі або мікроорганізмів, здатних вижити в екстремальних умовах. На сьогоднішній день немає однозначних доказів існування життя на Марсі, але вчені виявили ознаки того, що колись на планеті була рідка вода, що є необхідною умовою для виникнення життя.

Телевізійна камера на борту робить 22 знімки, охоплюючи приблизно 1 відсоток планети. Ці знімки спочатку зберігаються на 4-доріжковому магнітофоні, але для їх передачі на Землю потрібно чотири дні. Авторство: NASA

Нещодавні відкриття

Нещодавно космічний апарат Mars Express виявив великі запаси замерзлої води під поверхнею Марса. Це відкриття дає надію на те, що майбутні місії зможуть знайти сліди минулого або навіть сучасного життя на Червоній планеті.

“Марінер-4” став поворотним моментом у дослідженні Марса. Хоча він не знайшов доказів існування життя, його місія відкрила нові горизонти в нашому розумінні Сонячної системи та проклала шлях для майбутніх досліджень Червоної планети.