У науковому журналі Science з’явилася публікація, в якій розповідається, що американські науковці виявили спосіб повернути назад старіння.

Повідомляється, що біотехнологи із Сан-Дієго, Каліфорнія, використовували генну терапію для доставки комбінації білків, відомих як фактори Яманаки, старим мишам, що дозволило продовжити тривалість життя піддослідних тварин. Команда з Гарвардської медичної школи під керівництвом Девіда Сінклера зробила те саме, але використовувала в експерименті мишей зі спеціально сконструйованими генами.

Фактор Яманаки – це набір білків, які можуть перетворювати дорослі клітини на універсальні стовбурові клітини. Обидві групи дослідників встановили, що миші, які почали експресувати фактори Яманаки в дорослому віці, деякі ознаки старіння, такі як випадання сивого волосся, звернулися назад.

Обидва дослідження зазнали критики. На думку молекулярного біолога Вольфа Рейка, результати роботи гарвардської команди суперечливі. Ян Віг, генетик із Медичного коледжу Альберта Ейнштейна, приєднався до критики. Він та багато інших зазначають, що старіння — складний процес, і в експериментах не було враховано всіх факторів. Крім того, в обох випадках ефект омолодження був дуже слабким.

Хоча стверджується, що результати експериментів неоднозначні, обидві групи збираються розпочати клінічні випробування. Команда Сінклера вже тестує свій метод, зокрема на мавпах. Якщо випробування пройдуть успішно, генетики з Гарварду звернуться до Управління контролю за продуктами та ліками США з проханням перевірити його на людях.