П’ятниця, 20 Вересня

Науковці NASA повідомили про виявлення загадкового об’єкта, що рухається з неймовірною швидкістю через нашу Галактику. Об’єкт, який отримав назву CWISE J1249, розташований на відстані понад 400 світлових років від Землі і має розміри, які перевищують розмір Землі у 27 306 разів.

Попри те, що цей об’єкт був помічений на великій відстані, вчені вже мають кілька припущень щодо його природи. За однією з версій, CWISE J1249 є так званим “коричневим карликом” — об’єктом, який за масою більший за планету, але недостатньо масивний, щоб розпочати процес ядерного синтезу, як це відбувається у звичайних зірках, таких як Сонце.

Відкриття та гіпотези

Небесне тіло було вперше виявлене коаліцією аматорів у рамках проекту NASA «Дев’ята планета». Один із учасників команди, громадянин Німеччини Мартін Кабатник, поділився своїм захопленням від відкриття: «Коли я побачив швидкість, з якою рухається цей об’єкт, я був переконаний, що його вже давно відкрили». Проте він та його колеги Томас П. Бікл і Дэн Кэселден стали першовідкривачами CWISE J1249.

Кілька астрофізичних теорій намагаються пояснити природу цього космічного об’єкта. Наприклад, одна з теорій припускає, що CWISE J1249 міг бути викинутий з подвійної зоряної системи після того, як його зірка-партнер, білий карлик, загинула у результаті вибуху, що утворив наднову. Інша теорія стверджує, що об’єкт міг бути викинутий із зоряного скупчення через гравітаційний вплив чорної діри.

Додаткові дослідження

Астрономи продовжують дослідження цього таємничого об’єкта, намагаючись краще зрозуміти його хімічний склад. Це може допомогти відповісти на питання: чи був CWISE J1249 викинутий з чорної діри або внаслідок колапсу білого карлика? І чи є цей об’єкт газовим гігантом, або ж він належить до класу коричневих карликів?

Використовуючи спеціалізоване програмне забезпечення для моделювання орбіт небесних тіл, науковці вже перевірили сотні варіантів, щоб зрозуміти, куди може далі прямувати цей об’єкт. Їхні результати допоможуть краще зрозуміти динаміку руху CWISE J1249 та його подальший шлях у Галактиці.