Космічний зонд НАСА Parker Solar Probe вперше в історії пролетів через корональний викид на Сонце (CME). Результати дослідження, що включають дані про властивості матерії, опубліковані в журналі Astrophysical Journal.

Як уточнюється, апарату вдалося пройти лише за 14 сонячних радіусів від поверхні зірки ще в листопаді 2021 року. Усередині основи викиду зонд провів приблизно дві години. Там же була зібрана інформація про поля, що знаходяться всередині, і частинках. Зазвичай схожі викиди плазми викликають геомагнітні бурі, що загрожує орбітальним супутникам.

Подальший аналіз показав, що у досліджуваної області спостерігаються виражені відмінності проти інших частин CME. Вчені дійшли висновку, що всередині основи викиду практично відсутні важкі та легкі іони низьких енергій, які зазвичай виявляються у сонячному вітрі та у верхній частині викиду. Також не було виявлено жодних примітних відмінностей у силі, спрямованості та інших параметрах магнітного поля між відкритим космосом та основою CME, що зовсім не властиве іншим частинам сонячного викиду.

Пояснити причину відмінностей фахівцям поки що не вдалося. Однак, згідно з припущенням, причина в тому, що Parker Solar Probe пролетів тільки по краю підстави викиду, а потрапити до центральних частин йому поки не вдалося. Перевірити цю гіпотезу планується у процесі нових польотів у область коронарних викидів плазми.