П’ятниця, 27 Вересня

Мікропластик, цей мікроскопічний ворог навколишнього середовища, проник у кожен куточок нашої планети. Він знаходиться в повітрі, воді, ґрунті, і навіть у тілах більшості живих істот. Але є один виняток – тихоходки, мікроскопічні створіння, відомі своєю неймовірною витривалістю.

Унікальне дослідження

Вчені з Федерального університету Пернамбуку в Бразилії провели дослідження, в якому вивчали вплив мікропластику на мейофауну – крихітних безхребетних, що мешкають у припливно-відливній зоні. Вони помістили різні види мейофауни, включаючи тихоходок, у резервуари з осадом, що містив мікропластик.

Несподіваний результат

Результати дослідження показали, що всі крихітні істоти, крім тихоходок, проковтнули мікропластик. Тардігради, здається, мають унікальну здатність уникати цих шкідливих частинок.

Секрет тихоходок

Вчені вважають, що це пов’язано зі структурою їхнього ротового апарату, який призначений для проколювання та висмоктування їжі, а не для ковтання її цілком. Хоча мікропластик був виявлений на поверхні тіла тихоходок, вони не проковтували його.

Мікропластик був знайдений у всіх групах мейофауни в цьому дослідженні, за винятком тихоходок. (de França та інші, PeerJ , 2024)

Тривожні наслідки для інших істот

Дослідження також показало, що інші види мейофауни, такі як плоскі черви та волохаті, активно споживають мікропластик. Це може мати серйозні наслідки для екосистеми, оскільки мікропластик може передаватися по харчовому ланцюгу та накопичуватися в організмах більших тварин.

Вплив на екологію

Вчені виявили, що наявність мікропластику в осаді призводить до зменшення загальної щільності мейофауни та видового багатства. Це свідчить про негативний вплив мікропластику на екосистему навіть на мікроскопічному рівні.

Хоча тихоходки виявилися стійкими до мікропластику, це дослідження підкреслює серйозність проблеми забруднення навколишнього середовища пластиком. Воно нагадує нам про необхідність зменшення використання пластику та пошуку альтернативних матеріалів, щоб захистити нашу планету та її мешканців.

За темою: Вчені зʼясували, як мікропластик потрапляє у мозок людини