Менше однієї чверті всього океанічного дна Землі нанесено на карту, що залишило зяючі діри в нашому розумінні підводного царства.

Аварії чекають у порожнечі: невідкриті підводні гори — стародавні гори, утворені вулканічною діяльністю — можуть підніматися на тисячі метрів у темряві, наражаючи на небезпеку підводні човни, які нічого не підозрюють.

Під керівництвом вченого Джулі Геворгіан з Інституту океанографії Скріппса в Каліфорнії команда вчених щойно виявила понад 19 000 нових підводних гір, використовуючи нову партію супутникових даних.

Про те, що так багато підводних піків було знайдено замисленими під поверхнею океану, «неймовірно думати», — сказав Геворгіан Newsweek.

«Особливо, коли усвідомлюєш, наскільки великі ці підводні гори і наскільки вони були раніше невідомі».

Створені вулканічною діяльністю глибоко під поверхнею океану, підводні гори можуть підніматися на висоту від 3 до 10 кілометрів (6,2 милі). Їх, як правило, легко виявити за допомогою ехолота, але тільки якщо над ними проходить корабель.

Менші підводні гори заввишки менше 2 кілометрів навіть важче знайти, хоча вони, як правило, утворюються поблизу серединно-океанічних хребтів, де магма проштовхується крізь тонку та розколоту кору Землі.

Приблизно в останнє десятиліття вчені звернулися до супутникових даних, щоб виявити невеликі нерівності на поверхні океану та скласти карту підводних гір.

Де сонар використовує звукові хвилі, які рикошетом відбиваються від морського дна, щоб нанести на карту його особливості, супутникова альтиметрія робить це опосередковано, вимірюючи незначні зміни висоти морської поверхні, які відображають силу тяжіння, що надходить від пагорбів у підводній корі Землі. Чим більший курган, тим більше його гравітаційне тяжіння втягує морську воду зверху.

Використовуючи цей метод, Gevorgian і його колеги ідентифікували 19 325 нових підводних вулканів, додавши до 24 643 нанесених на карту підводних гір, які два члени команди раніше каталогізували ще в 2011 році , і виправивши деякі помилки в процесі.

Таким чином, загальна кількість підводних гір становить 43 454, майже вдвічі більше, ніж ми знали.

Багато з нещодавно відкритих підводних гір знаходяться на меншій стороні, і вважаються занадто малими, щоб їх можна було виявити за супутниковими даними. Однак нещодавні досягнення в розширенні охоплення та підвищенні точності супутникових даних із супутника CryoSat-2 Європейського космічного агентства та SARAL, версії індійського та французького космічних агентств, змінили картину.

Із 700 з гаком піків, які Геворгіан і його колеги виявили в районах з особливо хорошим покриттям, найменший вулкан мав висоту лише 421 метр, досить невелику конкрецію, наскільки вулкани сягають на нерівне морське дно.

Більшість з них були вищими за 700 метрів, а деякі простягалися до 2500 метрів над морським дном. Використовуючи ці добре досліджені вулкани як орієнтир, дослідники потім оцінили форму та розміри інших гор, які вони знайшли.

Дослідники, які не беруть участі в роботі, кажуть, що ці знахідки можуть поглибити наше розуміння тектоніки плит, вулканізму, руху океанських течій і морського життя у величезних районах океану, які так довго залишалися непоміченими.

Направляючи багаті поживними речовинами води вгору з глибини, підводні гори є притулком для морського життя, що перетинає схожі на пустелі океани. Їхні круті схили також заважають океанським течіям, які переносять тепло земною кулею. І, поховані в їх геології, дослідники очікують знайти підказки про тектоніку плит і магматизм, а також цінні рідкоземельні мінерали.

«Через вплив, який підводні гори справляють на океан і екосистеми, вони є важливими об’єктами для вивчення, картографування та класифікації», — пишуть Геворгіан та його колеги у своїй опублікованій статті.

Незважаючи на це масштабне оновлення кількості відомих підводних гір, дослідники вважають, що можуть бути тисячі інших, які все ще чекають свого відкриття. У 2011 році вони підрахували, що в усьому світі може бути до 55 000 підводних піків – цифра, яку, можливо, потрібно буде переглянути на основі нових цифр.

«Наше дослідження безумовно допомогло досягти прогресу в глобальному каталозі підводних гір, але вдосконалення роздільної здатності даних може допомогти нам знайти більше», — сказав Геворгіан Newsweek.

Місії вже тривають, щоб допомогти досягти цього, але виявити менші підводні гори нелегко: вони можуть бути закриті океанськими відкладеннями, нагромадженими над ними, або сусідніми структурами морського дна та бурхливими океанськими течіями, які можуть перешкоджати тонким гравітаційним відмінностям, які призначені супутники. забрати.

Дослідження опубліковано в Earth and Space Science.