Понеділок, 8 Липня

Французькі вчені виявили унікальні печери глибиною до 47 метрів на кометі 67P/Чурюмова – Герасименко. Ці відкриття можуть пролити світло на давні струмені матеріалу з цієї комети, які зацікавили астрономів майже десять років тому.

Відомо, що комети Сонячної системи містять лід, замерзлі гази, пил та інші елементи, але внутрішня структура комет залишається маловивченою. Печери можуть надати новий погляд на геологічну будову комет, дозволяючи вченим досліджувати їх зсередини.

Комета 67P/Чурюмова-Герасименко / © ESA

Філіп Ламі з Національного центру наукових досліджень Франції та його команда виявили льодяні порожнини на кометі за допомогою тривимірної реконструкції з використанням зображень від космічного апарату «Розетта».

Це відкриття наближає нас до розуміння виникнення струменів газу і пилу з комети, спостережуваних у 2015 році. Вчені з’ясували, що струмені утворюються, коли сонячне світло нагріває поверхню комети і проникає у печери, розтоплюючи лід.

Ще одна важлива загадка полягає в хімічному складі льоду у печерах. Якщо він складається з води, це може бути ключем до розуміння походження води на Землі.

Печери на кометі 67P/Чурюмова-Герасименко.
Позначені жовтими колами / © CNES, ESA

У 2004 році Європейське космічне агентство відправило зонд «Розетта» для дослідження комети. Хоча модуль «Філі» пропрацював на поверхні лише 60 годин через невдале місце посадки, він зробив важливі відкриття. Зокрема, були знайдені органічні молекули в газах комети.

У 2016 році німецькі вчені показали, що близько 70-80% обсягу комети 67P/Чурюмова – Герасименко складають з порожнечі. Припущення про печери не було підтверджено до недавнього часу.