Нещодавно на півдні Мадагаскару міжнародна група археологів зробила відкриття, яке може пролити світло на невідому сторінку історії острова. У віддаленому гірському масиві Ісало дослідники виявили загадкову архітектурну конструкцію, висічену в скелі. Це відкриття привернуло увагу наукової спільноти, адже подібних споруд немає ані на самому острові, ані на узбережжі Східної Африки.

Унікальність споруди

Відкриття зробила команда на чолі з доцентом Гвідо Шреурсом із Інституту геологічних наук Бернського університету в Швейцарії. За словами вченого, йдеться про цілий архітектурний комплекс, який включає тераси, басейни та ніші різних розмірів. Це місце, за попередніми даними, могло бути зведено між X та XII століттями нашої ери. Датування допомогло встановити деревне вугілля, яке знайшли під час розкопок.

Артефакти та їхнє значення

Під час дослідження археологи також виявили фрагменти кераміки, датовані XI-XIV століттями. Особливо цікавим є той факт, що кераміку привезли з Китаю та країн Південно-Східної Азії. Це свідчить про наявність масштабних торгових зв’язків між місцевими жителями та далекими країнами. Така знахідка є унікальною для Мадагаскару і може відкрити нові аспекти у вивченні торгових шляхів та культурних контактів.

Фото: G. Schreurs та ін.

Можливий зв’язок з іранськими некрополями

Архітектура цієї споруди має схожість із давніми іранськими будівлями в провінції Фарс, які пов’язують із зороастрійськими поховальними практиками. Іранські конструкції, що схожі за стилем, мають вік понад тисячу років. Це змушує дослідників припускати, що виявлена споруда на Мадагаскарі також могла бути частиною некрополя. Однак, для підтвердження цієї теорії потрібні подальші дослідження.

Загадкова конструкція на Мадагаскарі відкриває нові горизонти для вивчення історії цього регіону. Якщо ця споруда справді пов’язана з некрополем, то це може свідчити про існування давніх поселень та культур, які залишили по собі значний слід. Що саме являє собою ця конструкція та яку роль вона відігравала, ще належить з’ясувати археологам у майбутніх дослідженнях.