П’ятниця, 18 Жовтня

Вчені зробили захоплююче відкриття, вперше виявивши підземну печеру на Місяці. Ця знахідка, розташована на Морі Спокою, де людина вперше ступила на поверхню супутника Землі, відкриває нові перспективи для майбутньої колонізації Місяця.

Несподіване відкриття

Провал на Морі Спокою був помічений ще у 2010 році, але лише завдяки новим методам аналізу даних вчені змогли виявити радіолокаційні відбиття, що свідчать про наявність підземного печерного каналу. Це перше пряме підтвердження існування лавових трубок під поверхнею Місяця.

Автор зображення: NASA/GSFC/Університет штату Арізона

Мережа підземних тунелів

Дослідники виявили понад 200 ям, деякі з яких, ймовірно, утворилися внаслідок обвалення стелі лавових трубок. Найбільша та найглибша яма має діаметр близько 100 метрів. Вчені виявили в ній прохід довжиною від 30 до 80 метрів і шириною близько 45 метрів, з рівною підлогою, що робить його потенційно придатним для будівництва місячного поселення.

Перспективи колонізації

Хоча ця конкретна печера навряд чи підійде для створення постійної бази через відсутність льоду, необхідного для видобутку води, відкриття підземних печер на Місяці значно збільшує шанси на успішну колонізацію. Печери можуть забезпечити природний захист від радіації, метеоритів та екстремальних температур, що робить їх ідеальним місцем для будівництва місячних баз.

Автор зображення: Конор Марш, Манчестерський університет/ESA

Пошук печер на місячних полюсах

Вчені сподіваються знайти подібні печери на місячних полюсах, особливо на південному, де, за припущеннями, є великі запаси водяного льоду. Це відкриття може стати ключовим фактором у забезпеченні майбутніх місячних місій необхідними ресурсами.

Виявлення підземної печери на Місяці – це важливий крок у дослідженні нашого супутника та підготовці до його колонізації. Ця знахідка відкриває нові можливості для створення безпечних та комфортних умов для життя та роботи людей на Місяці.