Понеділок, 23 Вересня

Місяць, який довгий час вважався сухим і безводним світом, приховує набагато більше вологи, ніж ми думали. Нове дослідження, засноване на аналізі мінералогічних карт, виявило, що вода та гідроксил (молекула, що складається з водню та кисню) присутні на всій поверхні Місяця, навіть у місцях, які постійно освітлюються Сонцем.

Це відкриття має величезне значення для нашого розуміння Місяця та його потенціалу для майбутніх досліджень. Воно не тільки проливає світло на геологічну історію супутника та процеси, що відбуваються на ньому, але й може стати ключовим фактором для успіху майбутніх пілотованих місій.

Вода всюди, навіть на екваторі

Раніше вважалося, що вода на Місяці може існувати лише в полярних регіонах, особливо в глибоких кратерах, які постійно перебувають у тіні. Однак нові дані свідчать про те, що вода та гідроксил пов’язані з мінералами, які утворюють породи та ґрунт на поверхні Місяця, і їх можна знайти на всіх широтах, навіть поблизу екватора.

Це означає, що майбутні астронавти зможуть знайти воду практично в будь-якому місці на Місяці, що значно спростить завдання забезпечення їх водою та іншими ресурсами.

Зображення з Moon Mineralogy Mapper чорно-білі (вгорі) і кольорові коди для різних мінералів, що містять воду (внизу). Більш блакитний колір вказує на польові шпати, з більшою кількістю води та гідроксилу, розташованих у напрямку до полюсів. (NASA/PSI/Р. Кларк)

Як вода потрапила на Місяць і чому вона там залишається

Дослідження показують, що вода на Місяці постійно піддається впливу різних факторів. З одного боку, вона вивільняється з надр Місяця в результаті ударів метеоритів і вулканічної активності. З іншого боку, вона поступово руйнується під дією сонячного випромінювання, залишаючи після себе гідроксил. Крім того, сонячний вітер, що несе водень, також сприяє утворенню гідроксилу на поверхні Місяця.

Місячні вихори та інші таємниці

Нові дані також допомогли розкрити деякі таємниці Місяця. Наприклад, вчені виявили, що місячні вихори – загадкові закручені візерунки на поверхні Місяця – містять дуже мало води. Це може свідчити про те, що вони утворилися в результаті процесів, не пов’язаних з водою, можливо, під впливом магнетизму.

Крім того, дослідники виявили ділянки поверхні Місяця, які також бідні на воду, але не мають вихрової структури. Можливо, це залишки стародавніх вихорів, які з часом зруйнувалися.

Місячний вир, відомий як Гамма Райнера.

Перспективи для майбутніх досліджень

Відкриття води на всій поверхні Місяця відкриває нові перспективи для майбутніх досліджень та колонізації супутника. Можливість видобутку води з місячних порід може значно спростити завдання забезпечення астронавтів необхідними ресурсами, що зробить тривалі місії на Місяць більш реалістичними.

Крім того, подальше вивчення води та гідроксилу на Місяці допоможе нам краще зрозуміти його геологічну історію та процеси, що відбуваються на ньому, що, у свою чергу, може пролити світло на походження та еволюцію нашої Сонячної системи.