Надмасивна чорна діра в центрі Чумацького Шляху незабаром може допомогти вченим відкрити нові дані про суворі та екстремальні умови, що оточують ці космічні вакууми. У 2007 році вчені виявили загадкову хмару поблизу чорної діри нашої галактики. Очікується, що ця хмара, яка з тих пір отримала назву X7, буде поглинена чорною дірою протягом наступних 13 років.

Але чому це має значення, якщо наша чорна діра щось пожирає? Чи не так роблять усі чорні діри? Так, звичайно. Але, поглинаючи X7, який спантеличив вчених з моменту свого відкриття, є надія, що чорна діра Чумацького Шляху навчить нас більше про середовище, що оточує надмасивні чорні діри, такі як ті, що знаходяться в центрі більшості галактик.

Крім того, останні кілька років спостережень спостерігали, як маса, якою є X7, корчиться і перетворюється на розтягнуту хмару, яка вдвічі довша, ніж була раніше. Це вказує на те, що хмара якимось чином була розтягнута Стрільцем A* (Sgr A*). Причина такого розтягування полягає в тому, що хмара невелика і відносно легка, що робить її вразливою для сил чорної діри.

Це перше зображення Sgr A*, надмасивної чорної діри в центрі нашої галактики.
Джерело зображення: EHT Collaboration

Але як хмара, що поглинається чорною дірою Чумацького Шляху, може допомогти нам дізнатися більше про середовище навколо чорних дір? Що ж, вивчаючи вплив екстремального середовища на X7, ми зможемо краще зрозуміти, наскільки екстремальним є середовище та як сили, що діють від чорної діри, можуть згинати та перекручувати речі.

Це те, що ми вивчили з певним ефектом, особливо коли вчені спостерігали, як чорні діри розривають зірки та живляться їхньою масою. Що ще більш дивно в хмарі, і частково те, що зробило її такою загадковою, це те, що вона була створена в цьому середовищі. Це не зірка, яку захопила чорна діра Чумацького Шляху, а потім розрізала.

Це екстремальний об’єкт, який якимось чином був створений у цьому суворому середовищі, і тепер він незабаром буде знищений тим самим середовищем, яке допомогло його створити. Майбутні спостереження X7 плануються за допомогою космічного телескопа Джеймса Вебба, тож, сподіваємось, його додатковий погляд на хмару дасть ще більше розуміння того, що це таке та як воно виникло.