Минулого року дослідники натрапили на знахідку в Перу, яка вразила світову наукову спільноту: скелет стародавнього кита віком у 39 мільйонів років, чий розмір викликав здивування через його аномальні параметри в контексті відомих розмірів хребетних.

Вчені, які здійснили це відкриття, припустили, що вага цього гігантського Perucetus colossus могла коливатися від 85 до 340 тонн, при цьому довжина тіла складала від 17 до 20 метрів. Це представляло тварину з несподівано високою щільністю, на що вказали палеонтологи Рьосуке Мотані та Ніколас Піенсон, які аналізували ці дані, але не брали участі у первісному відкритті.

За словами Мотані з Каліфорнійського університету в Девісі, для такого кита було б складно залишатися на поверхні води або навіть підійматися з морського дна без постійного руху проти сили тяжіння.

Кістки P. colossus. Автор: Джованні Біануччі

Вивчаючи більш ретельно, Мотані і Піенсон зазначили, що Perucetus мав нестандартно щільні кістки, що могло бути наслідком особливостей його будови, зазначених у дослідженні 2023 року вченими з Пізанського університету. Ці особливості кісткової структури збігаються з характеристиками, спостереженими у ламантинів, а також у вимерлих морських рептилій, що допомагало їм керувати плавучістю в акватичному середовищі.

Прийшовши до висновку, що 17-метровий Perucetus міг важити від 60 до 70 тонн, Мотані та Піенсон вважають, що така маса дозволяла б киту виходити на поверхню для дихання і відпочинку після занурень, як це роблять багато інших видів китів.

Остаточно, дослідники дійшли висновку, що хоча Perucetus і відрізнявся надзвичайними розмірами, він не перевершував сучасних синіх китів за масою, що зберігає за останніми титул наймасивніших істот на планеті. Цей висновок також вказує на те, що Perucetus міг мати важливу роль у харчових мережах свого часу, але точний вплив і місце в екосистемі досі залишаються загадкою для науковців.

Художнє враження від P. colossus. Автор: Альберто Дженнарі

Незважаючи на те, що скелет Perucetus colossus був неповний і не дозволяв точно визначити дієту цієї древньої тварини, аналіз кісток надав уявлення про його фізіологічні адаптації та потенційну поведінку.

Відкриття цієї істоти підкреслює важливість продовження палеонтологічних досліджень, оскільки кожна знахідка може пролити світло на еволюційні процеси, які формували живий світ мільйони років тому. Особливо, виявлення таких гігантських видів, як Perucetus colossus, дозволяє науковцям краще зрозуміти, як організми адаптувались до життя в морських умовах, включаючи аспекти, як-от плавучість, харчування та міграцію.

Порівняння розмірів сучасного синього кита (Balaenoptera musculus) і вимерлого кита Perucetus на основі розрахунків Мотані та Піенсона. Автор: Каллен Таунсенд

Цей новий погляд на Perucetus colossus не лише коригує уявлення про розміри давніх морських мешканців але й нагадує про складність і різноманітність древніх екосистем. Такі дослідження підтримують неперервний пошук відповідей на питання про те, як минуле нашої планети впливає на сучасне розуміння біорізноманіття та його збереження.

Тому, хоча Perucetus colossus може й не встановив рекорд як найбільша істота всіх часів, він безперечно відіграє ключову роль у розширенні наших знань про давні морські екосистеми і демонструє, як глибоке минуле Землі продовжує відкривати нові таємниці для сучасної науки.