NASA відзначило 25-річчя космічної обсерваторії Чандра, представивши унікальну колекцію соніфікацій – перетворення астрономічних даних на звук. Це дозволяє нам “почути” деякі з найдивовижніших явищ космосу.

Кассіопея А: симфонія вибуху

Найвідоміший знімок Чандри – залишок наднової Кассіопеї А – тепер має своє звукове втілення. Подорож починається від центральної нейтронної зірки (трикутний звук) і рухається назовні, передаючи яскравість і розподіл рентгенівських променів за допомогою гучності та висоти звуку. Різні інструменти імітують дані з різних телескопів: фортепіано для рентгенівських променів, струнні та мідні для інфрачервоного випромінювання, кротали для зірок.

Золота Рибка та NGC 6872: народження зірок і космічний танець

Соніфікація Золотої Рибки – області активного зореутворення – передає її енергію та динаміку. NGC 6872, велика спіральна галактика з двома витягнутими рукавами, звучить як космічний танець двох галактик, що притягуються одна до одної.

Звуки минулого Всесвіту

Ці соніфікації не просто цікавий експеримент. Вони відкривають новий спосіб сприйняття космосу, роблячи його доступним для людей з порушеннями зору та розширюючи наше розуміння Всесвіту. Як зазначило NASA, це “звуки минулого Всесвіту”, які дозволяють нам почути те, що раніше було недоступне для наших вух.

Це ще один крок у дослідженні космосу, який нагадує нам про його красу та велич. І хто знає, які ще дивовижні відкриття чекають на нас у майбутньому?