Відома лабораторія нейтральної плавучості (NBL) поблизу космічного центру Джонсона NASA в Х’юстоні з 1992 року підготувала сотні вихідців у відкритий космос. Усі екіпажі Міжнародної космічної станції проводять багато годин у імітованих космічних модулях у великому критому басейні з водою. Там вони поступово звикають до плавання, закручування гвинтів, монтажу обладнання та інших видів діяльності — і все це в межах досяжності навчених водолазів.

Але з огляду на те, що НАСА зараз має на меті відправити астронавтів на Місяць, частина підводного об’єкта швидко змінюється.

Поруч із тренувальною зоною МКС росте світ, схожий на Місяць. Імітація піску та валунів (як природних, так і штучних) прикрашають підлогу басейну. Прототипи скафандрів і місячних апаратів здійснюють занурення.

Навіть дивні сонячні умови на Місяці стають у центрі уваги, оскільки компанія V2X експериментує з освітленням, з яким астронавти NASA зіткнуться на південному полюсі Місяця приблизно в 2025 році, коли Артеміда 3 підніметься на поверхню.

Оскільки NASA розширює свою програму Artemis на Місяці, агентство очікує, що комерційні компанії швидко підуть за нею туди. Програма, яка підтримується агентством під назвою Commercial Lunar Payload Services (CLPS), уже має набір корисних навантажень, посадкових апаратів і марсоходів, які планують торкнутися поверхні вже цього року.

V2X очікує, що попит швидко зросте, і вони хочуть бути готовими до свого підводного місячного світу для тих, хто потребує підготовки до виходу у відкритий космос під суворим контролем.

Прогулянки під водою, на Місяці

Двоє водолазів-випробувачів у скафандрах працюють у лабораторії нейтральної плавучості на підводному місячному ландшафті. Лабораторія вже використовується NASA для місій Міжнародної космічної станції, і V2X продовжує роботу на початковій стадії, щоб підготувати частину басейну для місячних прогулянок.

Компанія підкреслює, що робота виконується ретельно та процедурно, щоб усі учасники були в безпеці та обізнані про навколишнє середовище, як і інші клієнти під час навчання NBL (оскільки заклад обслуговує як NASA, так і комерційних клієнтів).

«Кожен завжди має бути зосереджений на безпеці», — сказав в інтерв’ю Space.com Клей Томлінсон, керівник програми V2X.