Ідея про існування планет за межами Сонячної системи, можливо навіть населених, завжди хвилювала людство. Але лише наприкінці XX століття вчені отримали перші підтвердження їх існування. Відтоді розпочалася захоплююча ера відкриттів, і сьогодні ми знаємо про понад п’ять тисяч екзопланет.

“Громадянська наука”: кожен може стати першовідкривачем

Пошук та дослідження екзопланет вимагають аналізу величезних обсягів даних. NASA вже давно залучає до цієї роботи ентузіастів-аматорів, які допомагають професійним астрономам робити нові відкриття. Це яскравий приклад “громадянської науки”, коли звичайні люди роблять вагомий внесок у наукові дослідження.

Пошук та дослідження екзопланет вимагають аналізу величезних обсягів даних

Телескоп “Ненсі Грейс Роман”: нові можливості для всіх

З запуском космічного телескопа “Ненсі Грейс Роман” у 2027 році можливості для “громадянських вчених” значно розширяться. Цей потужний інструмент буде щодня надсилати на Землю терабайти інформації, і кожен, хто має смартфон або ноутбук, зможе долучитися до її аналізу та пошуку нових екзопланет.

Як долучитися до “Екзопланетного патруля”?

Роб Зелем, астрофізик NASA та керівник програми “Екзопланетний патруль” (Exoplanet Watch), закликає всіх охочих приєднатися до цієї захоплюючої ініціативи. Він підкреслює, що кожен може стати повноцінним учасником проекту та допомогти вченим розкрити таємниці Всесвіту.

Передбачуваний зовнішній вигляд телескопа Ненсі Грейс Роман / © l3harris.com, NASA

Майбутнє за “громадянською наукою”

У 2040-х роках до “Романа” приєднається ще один космічний телескоп – Habitable Worlds Observatory (HWO), який також буде залучати аматорів до пошуку екзопланет. Це свідчить про те, що “громадянська наука” має велике майбутнє та може стати ключовим фактором у розвитку астрономії та інших наукових галузей.

Заклик до дії

Якщо ви мріяли про відкриття нових світів, зараз у вас є унікальна можливість здійснити свою мрію. Приєднуйтесь до “Екзопланетного патруля” та станьте частиною історії дослідження космосу!