Гренландська акула, здатна жити близько 400 років, є справжнім феноменом довголіття серед хребетних. Вчені нарешті розшифрували її геном, відкриваючи завісу таємниці її неймовірної тривалості життя.

Ремонт ДНК – ключ до довголіття

Дослідження показало, що гренландська акула має найбільший геном серед усіх відомих акул, і він наповнений повторюваними елементами, які часто самовідтворюються. Ці “стрибаючі гени” можуть порушувати нормальну функцію інших генів, але, здається, у випадку гренландської акули вони навпаки сприяють її довголіттю. Вчені припускають, що ці гени могли надати іншим генам можливість контролювати свою реплікацію, що призвело до збільшення кількості генів, відповідальних за відновлення ДНК. Це дозволяє акулі ефективно боротися з пошкодженнями ДНК, які є однією з основних причин старіння.

Унікальна зміна в білку p53

Крім того, вчені виявили специфічну зміну в білку p53, який відіграє важливу роль у пригніченні пухлин та довголітті багатьох організмів. Ця зміна може бути ще одним фактором, що сприяє неймовірній тривалості життя гренландської акули.

Невловиму гренландську акулу можна зустріти в глибинах північної Атлантики та Північного Льодовитого океану. Авторство зображення: Hemming1952

Значення дослідження

Розшифровка геному гренландської акули не лише допомагає зрозуміти механізми її довголіття, але й відкриває нові перспективи для вивчення процесів старіння у інших організмів, включаючи людину. Можливо, в майбутньому ці знання допоможуть розробити нові методи боротьби зі старінням та продовження життя.

На закінчення

Гренландська акула – це не просто дивовижна істота, а й ключ до розгадки таємниць довголіття. Її унікальний геном та особливості білка p53 можуть стати основою для революційних відкриттів у галузі медицини та біології старіння.

Цікаво знати: Вчені розкрили секрет довголіття японців: 3 звички, які варто перейняти