П’ятниця, 17 Травня

Вчені з Окінавського інституту науки та технологій (OIST) розробили революційний матеріал, здатний підтримувати левітацію об’єктів без використання гравітації. Команда під керівництвом професора Джейсона Твамлі використала властивості графіту та магнітів, створивши платформу, яка може знаходитися у підвішеному стані у вакуумі без потреби у зовнішніх джерелах енергії.

Основою цієї технології є принцип діамагнетизму, який полягає у створенні матеріалами протилежного магнітного поля при взаємодії з магнітним полем. Це дозволяє матеріалам підтримувати стан левітації. Дослідження відкриває шлях для створення високочутливих датчиків, які можуть знайти застосування в різних сферах науки та практичного життя.

Інноваційний матеріал, створений науковцями з Окінавського інституту науки та технологій, може левітувати без використання гравітації. Фото: OIST

Дослідники подолали перешкоду, пов’язану з втратою енергії, яка раніше обмежувала використання магнітної левітації у розробці датчиків. Вони створили матеріал, здатний не лише підтримувати левітацію, але й коливатися без значних втрат енергії.

Експерименти підтвердили, що за допомогою активного контролю згасання системи можна суттєво знижувати її кінетичну енергію. Це відкриває перспективи для створення ультрачутливих датчиків, які зможуть вимірювати силу, прискорення та гравітаційні поля з високим ступенем точності.