Дослідники з Тюбінгенського університету виявили, що неандертальці використали складну технологію для виробництва березового клею, необхідного для створення знарядь праці та зброї.

Вони розробили метод ступінчастої дистиляції з обмеженням кисню та підземним нагріванням, щоб отримати клей. Він використовувався для з’єднання каменю з кісткою та деревом в інструментах та зброї неандертальців.

Вчені проаналізували хімічні залишки, знайдені на стародавніх інструментах неандертальців, та порівняли їх із відтвореними складами клею з березового соку.

Вони використовували інфрачервону спектроскопію, газову хроматографію та мікрокомп’ютерну томографію. Результати показали, що виробництво такого клею вимагало складного методу, який не міг бути випадковим, та вказує на розвинені когнітивні здібності неандертальців.

Це відкриття підкреслює, що неандертальці мали просунуті технологічні навички і являли собою більш розвинене суспільство, ніж раніше вважалося.

Воно також викликає сумніви у тому, що інтелект є винятковою рисою Homo sapiens. Багато технологічних нововведень, які раніше вважалися винаходами Homo sapiens, вже використовувалися неандертальцями.