П’ятниця, 20 Вересня

Зовнішня частина Сонячної системи, далека та холодна, завжди була джерелом загадок для астрономів. Однією з найбільших таємниць залишається гіпотетична Дев’ята планета, існування якої намагаються довести вже багато років. Однак нове дослідження пропонує несподівану альтернативу: Дев’ята планета може бути зовсім не планетою, а слідом від давньої зустрічі з іншою зіркою.

Зірковий гість з минулого

Згідно з комп’ютерним моделюванням, проведеним командою астрофізиків під керівництвом Сюзанни Пфальцнер, мільярди років тому повз Сонячну систему могла пролетіти зірка, маса якої трохи менша за Сонце. Ця близька зустріч могла гравітаційно вплинути на орбіти об’єктів у зовнішній частині Сонячної системи, спричинивши їх незвичайні траєкторії, які сьогодні спостерігають астрономи.

Наша Сонячна система

Незвичайні орбіти та загадкові супутники

Це пояснення може розгадати кілька загадок Сонячної системи. По-перше, воно пояснює дивні орбіти транснептунових об’єктів (ТНО), які обертаються під великими кутами до площини Сонячної системи. По-друге, воно пропонує пояснення походження деяких незвичайних супутників планет-гігантів, які могли бути захоплені під час прольоту зірки.

Простота та елегантність

“Краса цієї моделі полягає в її простоті”, – каже Пфальцнер. “Вона відповідає на кілька відкритих питань про нашу Сонячну систему лише з однієї причини”.

Пошуки тривають

Хоча ця гіпотеза виглядає привабливо, вона не є остаточним доказом відсутності Дев’ятої планети. Пошуки цього загадкового об’єкта тривають, і майбутні спостереження можуть принести нові дані, які підтвердять або спростують цю теорію.

Нове дослідження пропонує захоплюючу альтернативу гіпотезі про Дев’яту планету, відкриваючи нові перспективи для розуміння еволюції Сонячної системи. Незалежно від того, чи є Дев’ята планета реальністю чи міфом, пошуки відповідей на загадки космосу тривають, і кожне нове відкриття наближає нас до розгадки таємниць Всесвіту.