Середа, 3 Липня

Новий пошук позаземного життя має на меті з’ясувати це шляхом прослуховування радіоімпульсів із центру нашої галактики. Вузькочастотні імпульси природним чином випромінюють зірки, які називаються пульсарами, але вони також свідомо використовуються людьми в таких технологіях, як радар. Оскільки ці імпульси виділяються на тлі радіошуму космосу, вони є ефективним засобом зв’язку на великих відстанях — і привабливою ціллю для прослуховування під час пошуку інопланетних цивілізацій.

Вчені описали стратегію полювання на прибульців у новому дослідженні, опублікованому в The Astronomical Journal. Дослідники під керівництвом аспіранта Корнельського університету Акшая Суреша розробили програмне забезпечення для виявлення цих повторюваних частотних моделей і протестували його на відомих пульсарах, щоб переконатися, що воно може вловлювати вузькі частоти. Ці діапазони частот дуже малі, становлять приблизно одну десяту ширини частот, які використовуються типовою FM-радіостанцією. Потім дослідники провели пошук даних з телескопа Грін-Бенк у Західній Вірджинії за допомогою цього методу.

«До цього часу радіо SETI в основному присвячувало свої зусилля пошуку безперервних сигналів», — йдеться в заяві співавтора дослідження Вішала Гаджара з Інституту SETI, некомерційної організації, яка займається пошуком розумного життя у Всесвіті. «Наше дослідження проливає світло на дивовижну енергетичну ефективність серії імпульсів як засобу міжзоряного зв’язку на величезних відстанях. Примітно, що це дослідження знаменує собою першу в історії комплексну спробу провести поглиблений пошук цих сигналів».

Дослідники прислухаються до середини Чумацького Шляху, тому що він багатий зірками та потенційно придатними для життя екзопланетами. Більше того, якби розумні інопланетяни в центрі Чумацького Шляху хотіли досягти решти галактики, вони могли б посилати сигнали, що охоплюють широкий спектр планет, враховуючи їхнє привілейоване положення в центрі галактики. Використання вузьких смуг і повторюваних шаблонів було б основним способом для інопланетян виявити себе, оскільки така комбінація вкрай малоймовірна, щоб виникнути природним шляхом, сказав в окремій заяві співавтор дослідження Стів Крофт, вчений проекту з програми Breakthrough Listen.

Метод використовує алгоритм, який може шукати 1,5 мільйона зразків даних телескопа за 30 хвилин. Хоча дослідники не знайшли жодних ознак під час свого першого пошуку, вони кажуть, що швидкість алгоритму допоможе покращити пошук у майбутньому.

«Breakthrough Listen збирає величезні обсяги даних, а методика Акшая надає новий метод, який допоможе нам шукати в стозі сіна голки, які можуть надати спокусливі докази передових позаземних форм життя», — сказав Крофт.