Ядро Землі витікає. Про це оголосили вчені, що стоять за новим дослідженням, опублікованим в журналі Nature. Дослідники кажуть, що стародавні потоки лави з Баффінового острова (Баффінова Земля), великого масиву суші в Канадському Арктичному архіпелазі, містять найвищі співвідношення гелію-3, гелію-4 і третього ізотопу, які вчені коли-небудь знаходили в земних вулканічних породах.

Дослідники вважають, що потоки лави могли виходити з ядра Землі, що свідчить про витік у ядрі Землі, що дозволяє цій лаві просочуватися на поверхню планети. Що це може означати для ядра, незрозуміло, оскільки ми нічого не знаємо про ядро ​​нашої планети, окрім того, що воно існує.

Отже, як вони дійшли такого висновку? Все починається з гелію-3. Цей рідкісний ізотоп вважається надрідкісним елементом, причому більша частина гелію-3 у Всесвіті походить від Великого вибуху понад 13,8 мільярдів років тому. Частина цього гелію-3 потрапила в пастку в ядрі Землі під час формування Землі. Нещодавно ми спостерігали великий ажіотаж навколо відкриття гелію-3 в місячних кристалах через те, наскільки цей ізотоп рідкісний.

Тепер, коли рівень гелію-3 видно з потоків лави, які вивчали дослідники, має сенс зробити висновок, що потоки витікають із глибини земного ядра. Існує також гіпотеза, згідно з якою невеликі кількості гелію-3 та інших рідкісних елементів можуть витікати з ядра і подорожувати до поверхні Землі, але більш дрібні деталі все ще залишаються певною загадкою.

Те, що камені Баффінова острова містять гелій-3, не новина. Вчені знають це вже деякий час. Проте дослідники, які стояли за цим новим дослідженням, хотіли розширити те, що ми знали, і визначити, наскільки ці рівні вищі за інші. Вони виявили, що рівні навіть вищі, ніж повідомлялося раніше, що лише посилює можливість витоку в ядрі Землі.

На щастя, цей витік не здається небезпечним, принаймні поки що. Дослідники кажуть, що в породах недостатньо атомів гелію-3, щоб бути небезпечним, і оскільки це благородний газ, він хімічно не взаємодіє з іншими елементами. Крім того, територія, де потоки лави досягають Баффінова острова, є надзвичайно віддаленою, тому немає великого ризику, що люди піддадуться впливу. Хіба, що люди особисто не захочуть відвідати острів.