Група фізиків і інженерів з Китаю розробила нову мініатюрну ядерну батарею, яка в 8000 разів ефективніша за свої аналоги. Про це йдеться в статті, опублікованій у журналі Nature. Нова технологія може стати рішенням для створення компактних джерел енергії на основі ядерного матеріалу.

Основним елементом цієї батареї є радіоактивний метал америцій. В ході розпаду америцій виділяє альфа-частинки, які викликають свічення в спеціальному кристалі. Це світло потім перетворюється в електроенергію за допомогою фотоелектричного елемента. Для забезпечення безпеки батарею помістили у кварцову камеру, що запобігає витоку радіації.

Тести показали, що така батарея здатна зберігати заряд протягом тривалого часу — ймовірно, навіть десятиліттями, оскільки період напіврозпаду америцію становить 7380 років. Проте радіація поступово руйнує матеріали батареї, що обмежує термін її служби.

Незважаючи на високу ефективність, обсяг виробленої енергії залишається низьким. Для того, щоб засвітити звичайну 60-ватну лампочку, знадобилося б близько 40 мільярдів таких батарей. Через це їх використання обмежується спеціальними умовами.

Однак дослідники вважають, що ця розробка може знайти застосування в мініатюрних джерелах живлення для космічних зондів, які відправляються в далекі куточки космосу, де тривалий і надійний енергетичний запас є критичним фактором.