П’ятниця, 13 Вересня

Міжнародна група фізиків-теоретиків розкрила нові властивості бозона Хіггса та виявила, що вони вписуються у сучасні уявлення про фізику частинок. Результати дослідження опубліковані у журналі Physical Review Letters.

Бозон Хіггса, виявлений у 2012 році за допомогою Великого адронного колайдера (ВАК), досі вивчається фізиками. Завдання ускладнюється експериментальними труднощами та численними обчислювальними перешкодами. Основною метою дослідження було теоретичне визначення перерізу бозона Хіггса в глюон-глюонних зіткненнях, які відповідають за виробництво близько 90% цих частинок.

Перерізом називається фізична величина, що характеризує ймовірність, що будь-яка подія станеться при зіткненні двох частинок. Щоб визначити цей параметр, вчені використовували математичний алгоритм, що дозволив врахувати деякі поправки, які зазвичай ігноруються через їхній малий вклад. Виявилося, що ці поправки є значними і вносять близько п’ятої частини значення перерізу бозона Хіггса.

Дослідження також підтвердило, що значення перерізу утворення бозона Хіггса практично збігаються з виміряними у попередніх зіткненнях пучків на Великому адронному колайдері (LHC). Це означає, що на даний момент жодних провісників Нової фізики в механізмах, які відповідають за утворення бозонів Хіггса, не виявлено.

Тим не менш, фізики продовжують шукати нові шляхи для перевірки існуючих теорій. Можливо, коли почнуть аналізуватись дані четвертого прогону LHC, вдасться звузити невизначеність у вимірах та виявити ознаки Нової фізики в діапазоні допустимих перерізів народження бозона Хіггса. На даний момент Стандартна модель залишається найточнішим описом елементарних частинок та їх взаємодій.