Паличка синьогнійна (Pseudomonas aeruginosa) – широко поширена бактерія, яка давно відома своєю небезпекою для людини. Нещодавні дослідження, проведені вченими Кембриджського університету, пролили світло на її здатність долати захисні бар’єри організму та викликати важкі інфекції.

Генетичне дерево та еволюція бактерії

Дослідники проаналізували генетичні дані 9829 зразків P. aeruginosa, зібраних з усього світу, та побудували генеалогічне дерево бактерії. Виявилося, що лише 21 штам відповідальний за більшість інфекцій у людей. За останні 200 років ці штами зазнали швидкої еволюції, що зробило їх особливо небезпечними.

Смертельна статистика та стійкість до антибіотиків

Щорічно від інфекцій, викликаних P. aeruginosa, помирає понад півмільйона людей. Лікування таких інфекцій ускладнюється тим, що бактерія має широкий спектр стійкості до антибіотиків. Вона здатна виживати як в екстремальних умовах, так і в стерильному лікарняному середовищі, що робить її особливо небезпечною для пацієнтів з ослабленим імунітетом.

Адаптація до хронічних захворювань

Дослідження також виявило, що деякі штами P. aeruginosa навчилися адаптуватися до організму пацієнтів з хронічними захворюваннями легень, такими як муковісцидоз. Бактерія використовує ослаблену імунну систему таких пацієнтів для свого виживання та розмноження.

Результати дослідження підкреслюють важливість подальшого вивчення Pseudomonas aeruginosa та розробки нових методів боротьби з нею. Ця бактерія, включена до списку патогенів пріоритету номер 1 Всесвітньої організації охорони здоров’я, залишається серйозною загрозою для здоров’я людей, особливо для тих, хто має ослаблену імунну систему.