Нове дослідження вчених показало, що у карликової планети, яка знаходиться за орбітою Нептуна, є кільце. Подібно до Сатурна, воно утворене з пилу і різних уламків, але причина появи кільця астрономам не зрозуміла. Фактично, таке відкриття кидає виклик законам фізики. Дослідження опубліковано у журналі Nature.

Планета називається Квавар, і це сьома за величиною з відомих карликових планет діаметр якої становить 1121 км. Її виявили в 2002 році як одного з так званих транснептунових об’єктів, що обертаються навколо найдальшої планети Сонячної системи. Квавар має власний супутник Вейвот діаметром 160 км.

Це відкриття не було б таким особливим. Адже всім відомо, що кільця мають Сатурн, Юпітер, Уран, Нептун, а також карликова планета під назвою Хаумеа і навіть астероїд Харікло, який обертається між Сатурном і Ураном. Тож чим відрізняє Квавар? Справа в тому, що кільце Квавар знаходиться занадто далеко від своєї планети (3885 км від центру). До цього моменту астрономи вважали, що кільця що неспроможні існувати такій відстані, оскільки гравітація не утримає матеріал у такому стані. За логікою, під впливом своєї гравітації має сформуватися ще один супутник, але кільце залишається дома, цим порушуючи те, що вчені називають межею Роша. Це перший такий випадок в історії спостережень.

Кільце було виявлено під час серії затемнень, коли Квавар проходив між Землею та кількома далекими, але набагато яскравішими зірками. Коли астрономи проаналізували дані, вони зрозуміли, що зафіксували два незначні коливання яскравості. Декілька наземних телескопів показали аналогічні результати. Тепер вченим належить або переосмислити межу Роша, або знайти інше пояснення існування кільця Квавар, яке може бути утворене невідомою силою.