Вчені зробили дивовижне відкриття в Маріанській западині, найглибшому місці на Землі. Виявляється, в гідротермальних джерелах на дні западини існують неорганічні структури, здатні здійснювати перетворення енергії, схожі на ті, що відбуваються в живих організмах.

Гідротермальні джерела і походження життя

Гідротермальні джерела – це тріщини на дні океану, з яких виходить нагріта магмою вода, збагачена мінералами. Вважається, що саме біля таких джерел мільярди років тому зародилося життя на Землі.

У 2016 році NOAA досліджує трубу гідротермального джерела в Маріанській западині. Авторство зображення: NOAA

Несподіване відкриття

Досліджуючи гідротермальне джерело в Маріанській западині, вчені виявили крихітні неорганічні структури, які здатні перетворювати осмотичну енергію. Це тип енергії, який використовується живими клітинами для збору енергії з різниці концентрацій іонів.

“Абіотичне життя”

“Несподівано ми виявили, що перетворення осмотичної енергії, життєво важлива функція в сучасному рослинному, тваринному та мікробному житті, може відбуватися абіотично в геологічному середовищі”, – зазначив один з дослідників.

Проба взята з гідротермального джерела. Авторство зображення: RIKEN Center for Sustainable Resource Science

Як це працює?

Вчені з’ясували, що кристали бруситу в осаді гідротермального джерела утворюють наноколонки, які діють як іонні канали. Ці канали дозволяють здійснювати перетворення осмотичної енергії подібно до того, як це роблять живі клітини.

Значення відкриття

Це відкриття має велике значення для розуміння походження життя на Землі. Воно показує, що процеси, характерні для живих організмів, можуть відбуватися і в неживій природі. Крім того, це відкриття може мати практичне застосування в розробці нових технологій отримання енергії, таких як “збір блакитної енергії”.

Подальші дослідження

Вчені планують продовжити дослідження гідротермальних джерел, щоб краще зрозуміти механізми перетворення енергії в них і їх роль у виникненні життя.