Вчені з Корнеллського університету виявили, що варіанти COVID-19, які більше не циркулюють серед людей, продовжують поширюватись серед білохвостих оленів. Результати дослідження опубліковані в Proceedings of the National Academy of Sciences.

Біологи зібрали 5700 зразків лімфатичних вузлів оленів у період з 2020 по 2022 рік у штаті Нью-Йорк. Вони не тільки знайшли у оленів альфа-, бета- та гамма-варіанти SARS-CoV-2, але й виявили безліч мутацій у геномі вірусу. Це означає, що віруси могли циркулювати серед тварин протягом багатьох місяців.

На момент дослідження ці варіанти не циркулювали серед людей вже чотири-шість місяців. Олені могли заразитися COVID-19 внаслідок постійного контакту з людьми під час полювання, реабілітації диких тварин, годування диких тварин або через стічні води.

Вчені вважають, що мутації вірусу могли дозволити йому краще поширюватись серед оленів. Це означає, що вірус, поширившись на людей із тваринного резервуару в Азії, тепер знайшов новий резервуар у дикій природі в Північній Америці.

Білохвості олені — найбільші великі ссавці в Північній Америці, в США їх налічується понад 30 млн. Раніше в дослідженні 2022 року COVID-19 було виявлено у 40% білохвостих оленів. На даний момент вчені не впевнені, чи олені можуть служити довгостроковими резервуарами для цих застарілих варіантів. Їх дослідження, тим не менш, показало важливість регулярного відстеження вірусу в популяціях цих тварин та хижаків, які на них полюють.