Вчені Манчестерського університету створили новий матеріал, названий StarCrete, який складається з реголіту, картопляного крохмалю та щіпки солі та може бути використаний для будівництва будинків на Марсі. Про це повідомляється у статті, опублікованій у журналі Open Engineering.

У ході дослідження вчені використовували штучний марсіанський грунт, змішаний з картопляним крохмалем і щіпкою солі, щоб створити матеріал, який вдвічі міцніший за звичайний бетон і ідеально підходить для будівельних робіт у позаземних умовах. Картопляний крохмаль виступає як сполучна речовина при змішуванні з марсіанським пилом для отримання бетоноподібного матеріалу.

Під час випробувань StarCrete показав міцність при стиску в 72 мегапаскалі (МПа), що більш ніж удвічі перевищує міцність звичайного бетону в 32 МПа. Старкріт, зроблений з місячного пилу, був ще міцнішим і перевищував 91 МПа.

У попередньому дослідженні та ж група вчених використовувала як сполучну речовину кров і сечу астронавтів. Хоча отриманий матеріал мав міцність на стиск близько 40 МПа, що краще, ніж у звичайного бетону, у процесу був недолік, що полягає в регулярній потребі в крові. При роботі в такому ворожому середовищі, як космос, цей варіант вважався менш здійсненним, ніж використання картопляного крохмалю, який буде вироблятися як харчовий компонент.