Середа, 3 Липня

Співробітники NASA 11 січня офіційно заявили, що космічний телескоп “Джеймс Вебб” відкрив свою першу екзопланету – планету, яка знаходиться в іншій зоряній системі. Новий космічний об’єкт отримав назву LHS 475 b і він за фізичними характеристиками дуже схожий на Землю — діаметр нової планети лише на 1% менший від нашої. Втім, на даний момент аналіз екзопланети показав, що вона з великою ймовірністю непридатна для життя, хоча вчені продовжать вивчення в цьому напрямку, тому що планета розташована відносно близько від Землі (відстань в 41 світловий рік).

Перша проблема планети LHS 475 b у тому, що вона розташована надто близько до червоного карлика. Ця планета знаходиться до своєї зірки набагато ближче, ніж будь-яка планета в Сонячній системі до Сонця, через що температура на поверхні LHS 475 b на кілька сотень градусів вища, ніж на Землі. Вчені вважають, що відкритій екзопланеті ще пощастило – температура червоного карлика, навколо якого обертається планета, менше половини від температури Сонця, так що на поверхні екзопланети цілком може зберегтися атмосфера. Але вона, природно, дуже відрізняється від земної.

Вчені вважають, що планета LHS 475 b може мати атмосферу, але вона складається з метану і досить густа — приблизно така ж, як на Титані, супутнику Сатурна. При цьому фахівці не виключають атмосферу з вуглекислого газу, але поки що отримати будь-які точні дані з цього питання не вдається, тому що обсяг цього газу може бути надто мізерним, щоб його можна було виявити на такій відстані за поточного рівня технологій. Відповідно, вчені планують влітку 2023 провести безліч досліджень LHS 475 b, щоб точніше визначити склад атмосфери та інші фізичні характеристики космічного тіла.

Крім того, вчені заявили, що повний оборот екзопланети LHS 475 b навколо своєї зірки займає всього два земні дні, так що процес зміни дня і ночі на віддаленій планеті, ймовірно, відбувається дуже швидко. Тому зараз фахівці схиляються над тим, що LHS 475 b більше схожа на Венеру — з дуже густою атмосферою, високою хмарністю і занадто високою для людини температурою. Але це лише початок — телескоп «Джеймс Вебб» має досить передові технології для того, щоб займатися пошуками «Землі 2.0» у віддалених і не дуже куточках космосу.