П’ятниця, 20 Вересня

Чорнобильська зона відчуження, відома своїм високим рівнем радіації, стала несподіваним місцем для наукового відкриття. Вчені виявили, що нематоди, мікроскопічні круглі черв’яки, що мешкають у цій зоні, не зазнають негативного впливу радіації.

Нематоди: витривалі екстремофіли

Нематоди відомі своєю здатністю виживати в екстремальних умовах, включаючи вічну мерзлоту. Їхні прості геноми та короткий життєвий цикл роблять їх ідеальними модельними організмами для вивчення впливу радіації та інших факторів на живі організми.

Нематоди, зібрані в Чорнобильській зоні відчуження. Автор зображення: Софія Тінторі

Дослідження в Чорнобильській зоні

Вчені з Нью-Йоркського університету зібрали зразки нематод виду Oschieus tipulae у Чорнобильській зоні та провели секвенування їхнього геному. Порівняння з геномами нематод з інших регіонів світу не виявило жодних ознак пошкодження ДНК від радіації.

Відсутність впливу радіації на геном

Навіть нащадки чорнобильських нематод не показали жодних генетичних змін, пов’язаних з радіаційним впливом. Це свідчить про те, що ці організми мають унікальні механізми захисту від радіації.

Перспективи для медицини

Це відкриття може мати важливе значення для медицини. Вивчення механізмів стійкості нематод до радіації може допомогти вченим розробити нові методи захисту від радіаційного впливу та лікування раку.

Нематоди Чорнобиля – це дивовижний приклад адаптації живих організмів до екстремальних умов. Їхня стійкість до радіації відкриває нові перспективи для наукових досліджень та може мати практичне застосування у медицині та інших галузях.