П’ятниця, 20 Вересня

Вчені з Інституту медичних досліджень Гарвана вперше провели картографування понад 50 тисяч унікальних структур ДНК, відомих як i-мотиви, в геномі людини. Ці загадкові вузли ДНК, знайдені у трьох типах клітин, можуть відігравати ключову роль у регуляції генів, пов’язаних з різними захворюваннями, включаючи рак. Дослідження було опубліковане в журналі EMBO Journal.

I-мотиви представляють собою чотирьохланцюгові структури ДНК, які відрізняються від стандартної форми подвійної спіралі. Вони формуються, коли ділянки цитозинових основ на одній нитці ДНК з’єднуються між собою. Ці структури не розташовані випадково в геномі, а концентруються в важливих функціональних областях, які контролюють активність генів.

Команда дослідників виявила, що i-мотиви часто зустрічаються поруч з генами, які активно працюють у певні періоди клітинного циклу. Це вказує на їх можливу динамічну роль у регуляції активності генів, що робить їх потенційними мішенями для лікування різних захворювань, включаючи рак.

I-мотиви формуються у промоторних областях онкогенів, таких як MYC, який відомий своєю здатністю сприяти розвитку важковиліковного раку. Дослідники припускають, що i-мотиви можуть бути використані для створення нових лікарських препаратів, які могли б модулювати експресію генів. Це може суттєво розширити можливості існуючих методів лікування захворювань, пов’язаних з генами, які традиційно важко піддаються терапії.