Скам’янілості можуть розкрити численні та неймовірні подробиці про динозаврів. Це насправді стосується нещодавнього наукового дослідження, в якому досліджувались кістки популярних двоногих хижаків. Результати дослідження показують, що ці динозаври, які жили приблизно 90-70 мільйонів років тому, могли страждати від захворювань кісток, і деякі види тероподів можуть бути пов’язані з конкретними хворобами та травмами. Деталі цього дослідження були опубліковані у журналі BMC Ecology and Evolution.

Для досягнення цього висновку дослідники використовували комбінацію комп’ютерної томографії та мікроскопічного аналізу для вивчення кісток трьох видів теропод: Aucasaurus garridoi, Elemgasem nubilus і Quilmesaurus curriei. Усі ці динозаври, які були хижими двоногими хижаками з короткими руками і масивними черепами, жили в Південній Америці протягом пізнього крейдяного періоду.

Сканування виявило ознаки захворювань кісток у всіх трьох динозаврів

Під час сканування виявлено ознаки захворювань кісток у всіх трьох динозаврів. Наприклад, в хвості Aucasaurus garridoi виявлено два зрослих хребці, що може свідчити про вроджену патологію. У випадку Elemgasem nubilus були виявлені ознаки зрощування кісток та надмірного розростання, що може бути наслідком запального артриту. Деякі випадки нерівномірного формування кісток були виявлені в нозі Quilmesaurus curriei, хоча причина цього залишається загадковою.

Дослідники також проаналізували існуючу літературу щодо захворювань кісток і травм у цій групі динозаврів. Виявилося, що всі три види, досліджені в цьому дослідженні, належать до сімейства Abelisauridae, яке може бути схильним до захворювань кісток. Також важливо відзначити, що різні види теропод можуть мати різні характеристики пошкоджень кісток. Наприклад, види з родини Tyrannosauridae більше пов’язані зі слідами укусів на черепі, що свідчить про їхню агресивну поведінку, тоді як у алозавридів було знайдено менше ознак травм, що вказує на меншу активність цих динозаврів.

Це дослідження відкриває можливість кращого розуміння захворювань та травм у динозаврів та їх життєвого способу, використовуючи скам’янілості. Незважаючи на наявність захворювань, ці динозаври все ще залишалися потужними хижаками, оскільки вони мали великі щелепи. Таким чином, це дослідження надає додаткових інсайтів для людей, які цікавляться динозаврами та їхньою біологією.